Grundejerforeningen SALOPARKEN
Nedenfor finder du referater fra afholdte generalforsamlinger.
Referat fra ekstraordinær generalforsamling den 16.04.2024
Referat fra generalforsamling den 19.03.2024
Link til: Referat fra ekstraordinær generalforsamling den 11.04.2023
Link til: Referat fra generalforsamling den 23.03.2023
Link til: Referat fra generalforsamling den 24.03.2022
Generalforsamling Grundejerforeningen Saloparken 1
Den 30 generalforsamling den 08-06-2021
Hjemmeside: www.Saloparken1.dk
Dagsorden:
Ad 5:
Budget:
Budget fremlagt af Jørn Thuner, tilgængeligt på hjemmeside.
Kontingent nedsat til 1.500 DKK, godkendt af de fremmødte
Ad 6: Bestyrelsen har ikke modtaget nogen forslag.
Ad 7: Valg af bestyrelsesmedlemmer
Valg i ulige år afdeling 1-3-5-7
Område 1: Dennis Bech - genvalg
Område 3: Jørn Thuner - genvalg
Område 5: Lars Richardy - genvalg
Område 7: Ny mand - Henrik B Ravn
Formand: Carsten Frederiksen - genvalg
Kasserer Jørn Thuner tager et år mere.
Ad 8:
Der er ønske om afdelingen undersøger muligheden for at være mere ”vild med vilje”.
Det grønne udvalg vil se ind i mulighederne for dette.
Referant: Maja Boesen
Referat fra Generalforsamling i Grundejerforeningen 2020
Den 29. generalforsamling, den 23. september 2020
Deltagere fra bestyrelsen:
Carsten Frederiksen, Jørn Thuner, Michael Madsen, Finn Jensen, Lars Richardy, Thejs Lynge Andersen, Gert Rasmussen.
Fraværende:
Maja Boesen, Dennis Bech
Dagsorden:
1 Valg af dirigent
2 Formandens beretning
3 Fremlæggelse af regnskab
4 Beslutning om henlæggelse til vejfond
5 Fremlæggelse af aktivitetsplan, budget for det kommende år, samt fastlæggelse af kontingent og det i §7 omtalte påkravsgebyr
6 Behandling af indkomne forslag
7 Valg i henhold til vedtægterne §13
8 Evt.
Ad 1
Peter Miltoft blev valgt til dirigent og kunne konstatere at generalforsamlingen var lovlig indvarslet.
Ad 2
Formand Carsten Frederiksen fremlagde sin beretning for 2019. Formandens beretning er tilgængelig på vores hjemmeside.
Kommentarer fra en beboer til formandens beretning: Der ønskes fortov til busstoppestedet på Vendelundsvej med forbindelse til Saloparkens stisystem. Tilgængeligheden, særlig for dårligt gående, er ringe. Det blev foreslået at sende en opfordring til kommunen sammen med de øvrige foreninger i området.
Ad 3
Kasserer Jørn Thuner fremlagde regnskabet for 2020. Regnskabet blev godkendt. Regnskabet er tilgængeligt på vores hjemmeside.
Ad 4
Der henlægges kr. 80.000 til vejfonden.
Ad 5
Carsten Frederiksen fremlagde aktivitetsplanen for 2020. Aktivitetsplanen er tilgængelig på vores hjemmeside.
Kasserer Jørn Thuner fremlagde budget for 2020.
Kontingent kr. 1700 per husstand. Refusion kr. 100 per husstand og kr. 100 påkravsgebyr per husstand.
Budget for 2020 blev godkendt.
Spørgsmål fra en beboer til refusion: Hvem får udbetalt refusionen?
Jørn Thuner: Refusionen udbetales til vejformanden for det enkelte delområde. Det enkelte delområde bestemmer selv hvad refusionen bruges til, men typisk bruges den til fælles aktiviteter o.lign.
Ad 6
Bestyrelsen har ikke modtaget nogen forslag.
Ad 7
Valg af bestyrelsesmedlemmer:
Dennis Bech, område 2
Finn Jensen, område 4
Maja Boesen, område 6
Gert Rasmussen, område 8
Valg af formand:
Carsten Frederiksen
Ad 8
Der er generelt tilfredshed med de opsatte skraldespande, men nogen er generet af lugtgener. Det foreslås at der anvendes større poser der lukker bedre.
Der er skaffet et skraldespandsstativ mere der kan opsættes hvis der mangler én et sted.
En beboer foreslog at der opsættes skilte der forbyder kørsel med knallert/scooter på vores stier.
En beboer har bemærket at der er en del affald nær børnehaven, og foreslog en fælles oprydningsdag en gang om måneden.
En beboer ville gerne vide hvem der har fældet træerne ved regnvandsbassinet. Det blev oplyst at dette var forsyningsselskabets drift.
Jørn Thuner oplyste at grundejerforeningen nu skal betale renter af beløb over 250.000 kr. i banken. Bestyrelsen har undersøgt andre muligheder, men de er kun for private kunder og gælder ikke foreninger. Bestyrelsen er åben for gode forslag. Der var generelt stemning for en forsigtig linje blandt de fremmødte.
Tak for et flot fremmøde, i alt 14 deltog i generalforsamlingen. Tak for lån af hus i Seniorbo.
Referent:
Thejs Lynge Andersen
Den 28. generalforsamling, den 27. marts 2019
Deltagere fra bestyrelsen:
Carsten Frederiksen, Jørn Thuner, Michael Madsen, Finn H. Jensen, Lars Richardy, Klaus Dørge, Thejs Lynge Andersen, Dennis Bech, Jette Heimann Thorsell
Fraværende:
Gert Rasmussen.
Dagsorden:
1 Valg af dirigent
2 Formandens beretning
3 Fremlæggelse af regnskab
4 Beslutning om henlæggelse til vejfond
5 Fremlæggelse af aktivitetsplan, budget for det kommende år, samt fastlæggelse af kontingent og det i §7 omtalte påkravsgebyr
6 Behandling af indkomne forslag
7 Valg i henhold til vedtægterne §13
8 Evt.
Ad 1
Stig Fauerby blev valgt til dirigent og kunne konstatere at generalforsamlingen var lovlig indvarslet.
Ad 2
Formandens beretning. Der har været afholdt 4 bestyrelsesmøder.
Asfaltudvalget har været samlet et par gange inden område 5 blev asfalteret. Bestyrelsen er blevet enige om, at de sidste 4 områder bliver asfalteret på én gang i 2020.
En smal sti mellem 43-45 har fået stenmel, da stien var for smal til at blive asfalteret.
Det grønne udvalg har været aktiv i forbindelse med beskæring og fældning af træer langs hovedstien. Det tages op hvor meget der skal genplantes med OT-Anlæg.
Der er opstillet 2 skraldespande på hovedstien. De bliver flittigt brugt.
Solcelle gadelamper tages op i 2019.
Der tages kontakt til Odder Kommune (OK) igen vedr. træer i regnvandsbassinet.
Hjemmesiden Der har været ca 4200 der har kigget på vores hjemmeside.
Økonomi. Vi har en egenkapital på kr. 1.053.863,60.
Henlæggelse til vejfond. Bestyrelsen fortsætter med at henlægge kr. 80.000 per år.
Ad 3
Se vedlagte regnskab, som blev godkendt.
Ad 4
Der henlægges kr. 80.000 til vejfonden.
Ad 5
Aktivitetsplan: Se plan på hjemmesiden.
Kontingent kr. 1700 per husstand. Refusion kr. 100 per husstand og kr. 100 påkravsgebyr per husstand.
Budget for 2019 se regnskab blev godkendt.
Ad 6
Bestyrelsen har indsendt et forslag til berigtigelse af datoer, som lyder:
I §16 står der i de gældende vedtægter, som er vedtaget på generalforsamlingen den 20.3.2002 og ekstra generalforsamling den 4.4.2012.
Rettelse Der skal stå 20.3.2012 og 12.4.2012.
Dette rettes på hjemmesiden.
Ad 7
Valg af bestyrelsesmedlemmer:
Michael Madsen, område 1
Jørn Thuner , område 3
Lars Richardy , område 5
Alle modtager genvalg.
Klaus Dørge , område 7
Modtager ikke genvalg, men Theis Lynge Andersen vælges i område 7.
Carsten Frederiksen, modtager genvalg.
Ad 8
Forslag fra en beboer, at der tages kontakt til (OK) vedr. knallertkørsel på stierne.
Der er opsat 2 skaldepande på hovedstien, kan den ene stilles et andet sted. Dette ser vi på.
Bestyrelsen tager kontakt til (OK) vedr. en skraldespand ved busstoppestedet på Vennelundsvej.
Tak for et flot fremmøde, i alt 20 deltog i generalforsamlingen. Tak for lån af hus i Seniorbo.
Referent:
Jette Heimann Thorsell
Den 27. generalforsamling
Deltagere:
Carsten Frederiksen, Jørn Thuner, Mikael Madsen, Finn H. Jensen, Lars Richardy,
Klaus Dørge, Jette Heimann Thorsell
Fraværende:
Kirsten Pedersen, Gert Rasmussen
Dagsorden:
1 Valg af dirigent
2 Formandens beretning
3 Fremlæggelse af regnskab
4 Beslutning om henlæggelse til vejfond
5 Fremlæggelse af aktivitetsplan, budget for det kommende år, indeholdende
bestyrelsens forslag vedr. størrelse af kontingent og det i §7 omtalte påkravsgebyr
6 Behandling af øvrige indkomne forslag fra medlemmer
7 Valg i henhold til vedtægterne § 13
8 Evt.
Ad 1. Valg af dirigent – Stig Fauerby blev valgt og kunne konstatere at
generalforsamlingen var lovlig indvarslet.
Ad 2. Formandens beretning. Der har været afholdt 5 bestyrelsesmøder.
Sideløbende har der været småudvalg som et asfalt- og grønt udvalg. Samtidigt har
der været afholdt møder med udbudsgiver til træbeskæring og –fældning samt
asfaltleverandører. Område 5 får nyt asfalt i 2018.
Til snerydning blev valgt kloakmester Morten Bonde, og til græsarealerne S.E. Lind.
Der er blevet beskåret og fældet træer langs hovedstien ved O T Anlæg som står for
en 5 års vedligeholdelsesplan på alle bevoksninger. Desuden har vi fået lavet kloak
og dræn på stien ved område 6. Bestyrelsen opfordrer alle til at holde kantsten fri
for ukrudt og græs, da det på sigt er med til at skade asfalten.
Vedr. vejbump ved børnehaven har desværre ikke givet et positivt svar fra Odder
kommune. Spørgsmål fra salen: For nogle år siden givet bud på ca. 10.000 kr for
vejbump, om det ikke var noget foreningen selv kunne betale. Da det er en
kommunal vej, er det kommunens ansvar at anlægge en sådan.
Formanden CF har taget kontakt til de 3 formænd for grundejerforeningerne der
grænser op til Vennelundsvej, om drøftelse af anlæggelse af fortov langs
Vennelundsvej.
Vedr. hjemmesiden er der blevet drøftet, om bestyrelsen skulle lave en fælles mail,
men det blevet besluttet, at hvert enkelt bestyrelsesmedlem skal kontakte sit
område ved ”sidste nyt”.
Desuden er der på hjemmesiden et nyt link til Hønsehold i villakvarterer – fra
Odder kommune.
Økonomi:
Driftsresultat per 31.12.2017 egenkapital på kr. 1.232.425,31
Henlæggelse til vejfond:
Bestyrelsen forsætter med at henlægge kr. 80.000 per år
Ad 3. Se vedlagte regnskab – som blev godkendt
Ad 4. Der henlægges 80.000 kr til vejfonden
Ad 5. Aktivitetsplan – se plan. Kontingent 1700 kr per husstand, refusion 100 per
hustand og 100 kr påkravsgebyr per husstand. Budget for 2018 – se regnskab.
Rydning af hovedstien 80.000 kr, asfalt for område 5, 108.000 kr. Spurgt om vi har
penge til det. Vi bruger fra henlæggelse til asfalt. Godkendt.
Ad 6. Ingen forslag indkommet fra medlemmerne.
Ad 7. Valg af bestyrelsesmedlemmer. Område 2, Kirsten Pedersen, ønsker ikke
genvalg, men fortsætter indtil nyt medlem melder sig. Område 4 Finn H. Jensen,
område 6 Jette Heimann Thorsell, område 8 Gert Rasmussen. Alle modtager
genvalg.
Formanden Carsten Frederiksen modtager genvalg.
Ad 8. Tak til Jørgen Thuner for tro tjeneste i 20 år i Saloparkens bestyrelsen, som
kasserer.
I referatet fra sidste år blev der overført yderligere 100.000 kr til vejfonden. Vi
skylder derfor Seniorbo 9% af 100.000 = 9000 kr og Andelsboligforeningen 13% af
100.000 = 13.000 kr. Disse beløb bliver overført.
Jørn Hougaard siger tak til bestyrelsen for at bruge/passe på bestyrelses penge godt.
Vedr. voldene på hovedstien er beboerne adviseret.
Nye gadelamper med solceller undersøges.
Tak for flot fremmøde af 22 personer.
Referant:
Jette Heimann Thorsell
Den 26. generalforsamling
Deltagere:
Carsten Frederiksen, Jørn Thuner, Klaus Dørge, Gert Rasmussen, Thorkild Sørensen, Jette
Heimann Thorsell
Dagsorden:
forslag vedrørende størrelse af kontingentet og det i § 7 omtalte påkravsgebyr.
Ad 1. Valg af dirigent – Gert Rasmussen blev valgt og kunne konstatere at generalforsamlingen
var lovlig indvarslet.
Ad 2. Formandens beretning.
Der har været afholdt 3 bestyrelsesmøder. Tilbud fra flere
tilbudsgivere på vores arealer vedr. beskæring, græsslåning og afvanding af sti i område 6.
CF har haft et godt møde med Odder kommune vedr. vores bevaringsværdige levende hegn
langs hovedstien.
Peter Tang tager sig af snerydningen og SE Lind de grønne områder. Der har dog ikke været helt
tilfredshed med græsklipningen i 2016, så derfor er der blevet valgt en græsformand, som
kontakter SE Lind hvis græsset ser for langt ud.. OT Anlæg har beskåret vores buskads og træer.
Ønsket er, at vi ligesom med græsslåning kan få en fast aftale med vedligeholdelse af de grønne
områder, så vi ikke får en stor udgift om 10-15 år.
Asfaltudvalg
Der er nedsat et asfaltudvalg, der skal finde ud om vi skal tage flere områder når entreprenøren
alligevel er i området med deres maskiner. Tilbud indhentes.
Økonomi
Vi har pr. 31.12.16 en egenkapital på 1.152.550. Flot resultat. Der overføres yderligere kr.
100.000 til vejfonden fra årets resultat.
Henlæggelse til vejfonden 80.000 per år.
Hjemmesiden
Vi får ny webmaster, da Mikael har valgt at stoppe.
Opråb fra formanden
Det er ok at bruge fællesarealerne til midlertidig opbevaring af haveaffald, men ikke når det
strækker sig over flere mdr./år derfor – få det fjernet så vi kan få højnet udseendet af vores
fællesarealer og områder.
Ad 3
Aktiver i alt 1.152.550,10
Henlæggelser vejfond kr. 192.142,66
Værdipapirer kr. 267.932,00
Likvider kr. 692.475,44
I alt kr 1.152.550,10
Gældrevisor kr. 5000,00
Egenkapital kr. 1.021.016,40
Overført vejf. Årets resul.
Andelsboligforeningen kr. 126.533,70
Egenkapital i alt kr.1.147.550,10
Passiver i alt kr.1.152.550,10
Regnskabet blev godkendt.
Ad 4.
80.000 kr. blev henlagt til vejfonden efter fordeling.
Ad 5
Aktivitetsplan og budget vedtaget for 2017
Ad 6
Ingen indkomne forslag
Ad7
Carsten Frederiksen valgt som formand.
På valg området, 1 – 3 – 5 – 7-
Område 1: Mikael Madsen
Område 3: Jørn Thuner
Område 5: Lars Richardy
Område 7: Klaus Dørge
Område 8: Gert Rasmussen, da Stig Fauerby ønsker at trække sig
Bestyrelsen er herefter:
Carsten Frederiksen, Gert Rasmussen, Jørn Thuner, Klaus Dørge, Mikael Madsen, Jette Heimann
Thorsell, Preben jensen, Lars Richardy, Finn Holmgaard Jensen
Bestyrelsen konstituerer sig ved første bestyrelsesmøde.
Ad 8
Jørn T. sørger for underskrift af regnskab
Bump ved børnehaven, CF kontakter kommunen
Snerydning på stien langs boligforeningen og Saloparkens grundejere er vores område og
fremover bliver den ryddet.
Referant:
Jette Heimann Thorsell
Deltagere: Grundejerforeningens bestyrelsen samt beboere fra Saloparken.
Dagsorden ifølge vedtægterne:
1. Valg af dirigent.
2. Formanden aflægger beretning.
3. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse.
4. Henlæggelser til vejfond.
5. Fremlæggelse af aktivitetsplan og budget for det kommende år samt fastlæggelse af kontingent og
påkravsgebyr.
6. Indkomne forslag fra medlemmerne.
7. Valg i henhold til vedtægterne.
8. Eventuelt
Kommentarer:
Ad 1)
Jette Thorsell blev valgt som dirigent for generalforsamlingen, henviste til vedtægterne og konstaterede at der er indkaldt i overensstemmelse med disse.
Ad 2)
Formand, John Hougaard, aflagde sin sidste beretning i Grundejerforeningen i denne omgang. Se Årsberetninger.
Ad 3)
Kassereren gennemgik regnskabet for 2015 og de enkelte poster heri med følgende bemærkninger.
Formanden nævnte som vanligt, at vejfonden er angivet som en omkostning i resultatopgørelsen, men da der er tale om en henlæggelse, er der reelt tale om en stigning i foreningens egenkapitalbeholdning.
Der foreslås til kommende regnskab, at der laves en note med de enkelte poster på "Ydre arealer" og tilsvarende ved lignende væsentlige poster.
Regnskabet blev godkendt enstemmigt af Generalforsamlingen.
Ad 4)
Der vurderes at være tilstrækkeligt midler til fornyelse af asfalt i de områder, der endnu ikke har det. Behovet for fornyelse vurderes løbende af bestyrelsen og ses som en af de større aktiviteter for bestyrelsen inden for de kommende år.
Ad 5)
Formanden foreslår at kontingentet fortsætter uændret på 1700kr, ligeså med påkravsgebyret på 100kr.
Dette blev vedtaget uden bemærkninger.
Ad 6)
Der er ikke modtaget forslag fra medlemmerne.
Ad 7)
I 2016 er bestyrelsesmedlemmerne i de lige områder på genvalg.
Følgende medlemmer blev genvalgt: Finn, Jette og Stig.
John Pedersen (område 2) udtræder efter flere års stort bidrag til bestyrelsen som blandt andet snerydningsansvarlig og aktiv deltager ved diverse aktiviteter og møder. Bestyrelsen takker John Pedersen indsatsen. Ny fungerende snerydningsansvarlig findes på et kommende bestyrelsesmøde. Som ny repræsentant for område 2 indtræder Preben Jensen (Saloparken 14). John Hougaard træder jævnfør Formandens beretning også ud af bestyrelsen. Bestyrelsen takkede John for det store aktiv, han har været for foreningen. John har været en væsentlig drivkraft i, at foreningen i dag fremstår med en sund og bæredygtig økonomi. Han har koordineret med kommunen, andre grundejerforeninger m.fl. efter behov. Og han har sikret at der løbende er blevet gennemført møder og andre aktiviteter i henhold til foreningens vedtægter – og meget mere.
John Hougaard takkede for mange gode stunder og bemærkede, at asfaltering og IT vil være nogle af de største udfordringer for foreningen i de kommende år. Carsten Frederiksen (Saloparken 47) blev valgt som ny formand for Grundejerforeningen. Carsten har indgående kendskab til bestyrelsens arbejde fra tidligere og bydes hermed velkommen tilbage.
Næstformanen blev genvalgt.
Ad 8)
Ingen yderligere bemærkninger.
_____________________________________________________________________________________________
Deltagere: Grundejerforeningens bestyrelsen samt beboere fra Saloparken.
Dagsorden ifølge vedtægterne:
1. Valg af dirigent.
2. Formanden aflægger beretning.
3. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse.
4. Henlæggelser til vejfond.
5. Fremlæggelse af aktivitetsplan og budget for det kommende år samt fastlæggelse af kontingent og
påkravsgebyr.
6. Indkomne forslag fra medlemmerne.
7. Valg i henhold til vedtægterne.
8. Eventuelt
Kommentarer:
Formanden bød velkommen til den 25. ordinære generalforsamling i Grundejerforeningen Saloparken.
Ad 1)
Stig Faurby blev valgt som dirigent for generalforsamlingen.
Stig Faurby henviste til vedtægterne og konstaterede at der er indkaldt korrekt i forhold til vedtægterne.
Ad 2)
Bestyrelsens beretning for 2014. Se Årsberetninger.
Ad 3)
2014 resultatet blev gennemgået og enstemmigt godkendt.
Hovednøgletal Årets resultat: kr-155.629,63kr
Egenkapital: 909.062,69
Ad 4)
Der hensættes kr. 80.000,- til vejfond.
Ad 5)
Der er ingen planlagte fællesaktiviteter - udover løbende bestyrelsesarbejde, idet alle aktiviteter pt. sker lokalt i afdelingerne.
Budget, kontingent og påkravsgebyr blev godkendt uden bemærkninger. Kontingentet er dermed uændret 1700kr pr. år.
Ad 6)
- Der er ikke modtaget forslag.
Ad 7)
- Der er genvalg til område 1, 3, 5 og 7.
- Formand og Kasserer stillede op til genvalg - og blev genvalgt uden modkandidater.
Ad 8)
- Bestyrelsen er i gang med dialog om indkøb af hjertestarter. dialogen fortsætter i Bestyrelsen.
Ad 9)
- Ingen bemærkninger.
_____________________________________________________________________________________________
Deltagere: Grundejerforeningens bestyrelsen samt beboere fra Saloparken.
Dagsorden ifølge vedtægterne:
1. Valg af dirigent.
2. Formanden aflægger beretning.
3. Fremlæggelse af regnskab til godkendelse.
4. Henlæggelser til vejfond.
5. Fremlæggelse af aktivitetsplan og budget for det kommende år, samt fastlæggelse af kontingent og
påkravsgebyr. Bestyrelsen foreslår, kontingentet stiger med kr. 200,00 pr. år til kr. 1.700,00 pr. år.
6. Indkomne forslag fra medlemmerne.
7. Valg i henhold til vedtægterne.
8. Eventuelt.
Kommentarer:
Ad 1) Gert Rasmussen blev valgt som generalforsamlingens dirigent, hvorefter Gert Rasmussen fastlagde, at tidspunktet for indkaldelse til generalforsamling er i overensstemmelse med vedtægterne.
Ad 2) Formanden læste beretningen som blev godkendt. Den bliver efterfølgende lagt på foreningens hjemmeside.
Ad 3) 2013 resultatet blev gennemgået og enstemmigt godkendt.
Ad 4) Godkendt uden bemærkninger
Ad 5) Bestyrelsen foreslår, at kontingentet stiger med kr. 200,00 pr. år til kr. 1.700,00 pr. år, da investeringen i ny asfalt vil dræne Grundejerforeningens egenkapital betydeligt.
- Budgettet blev godkendt uden bemærkninger
- I forbindelse med oprettelse af de nye krav omkring digital indberetning og oprettelse via Nets, ser vi, at der potentielt kan opstå udfordringer med kontingentindbetalinger
- Aktiviteter: Foreningen har i år ansvaret for Sankt Hans arrangementet.
Ad 6) Der er ikke modtaget indkomne forslag.
Ad 7) Ingen bemærkninger.
Ad 8) Ingen bemærkninger.
_____________________________________________________________________________________________
1. Valg af dirigent
Bestyrelsen indstillede Gert Rasmussen som dirigent. Gert blev valgt enstemmigt. Dirigenten konstaterede at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt jf. vedtægterne. Som noget nyt skete indkaldelsen også via vores hjemmeside, som er det medie vi vil anvende fremadrettet.
2. Formandens aflæggelse af beretning
Formanden aflagde beretning , som blev godkendt. Den bliver lagt på foreningens hjemmeside.
3. Det reviderede regnskab blev fremlagt
Kassereren gennemgik regnskabet, som blev godkendt. Der var tilfredshed med resultatet som tilførte kr. 113.000,- til egenkapitalen.
4. Henlæggelse til vejfond
Det blev besluttet at henlægge kr. 80.000,- til vejfond.
5. Fremlæggelse af aktivitetsplan og budget for det kommende år, indeholdende bestyrelsens forslag vedr. størrelsen af kontingent og det i § 7 omtalte påkravsgebyr
Bestyrelsen foreslog at kontingent, refusion og påkravsgebyr fastholdes på nuværende niveau.
Kontingent kr. 1.500,-, refusion kr. 100,- pr. husstand, påkravsgebyr kr. 100,- pr husstand.
Aktivitetsplan bliver det sædvanlige med græsslåning, snerydning, vedligehold af hovedstien og muligvis asfaltering af nogle områder.
Budgettet blev vedtaget.
6. Behandling af øvrige indkomne forslag fra medlemmerne
Der var ikke indkommet forslag.
7. Valg
Følgende blev valgt til bestyrelsen: Jan Kammersgaard, Jørn Thuner, Lars Richardy, Mikael Martinussen og Leo Sørensen.
John Hougaard blev valgt som formand.
8. Evt.
Der var ikke punkter under evt.
Dirigenten takkede for god ro og orden og afsluttede generalforsamlingen
Formanden sagde tak til dirigenten og til de medlemmer der var kommet til generalforsamlingen.
_____________________________________________________________________________________________
Der var et punkt på dagsordenen, som var det forslag, der blev fremsat på den ordinære generalforsamling den 20. marts .
Stig Fauerby blev valgt som dirigent.
Forslag til vedtægtsændringer:
§ 10 følgende slettes: Sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen skal følge et eksemplar af det reviderede regnskab.
§ 10 følgende tilføjes: Senest 14 dage før generalforsamlingen lægges årets resultatopgørelse og balance på foreningens hjemmeside. Bestyrelsen modtager regnskabet fra foreningens revisor.
§ 11 følgende slettes: ændringer af vedtægterne er først gyldige, når de tillige er godkendt af Odder Byråd.
Forslagene blev enstemmigt vedtaget.
_____________________________________________________________________________________________
1. Valg af dirigent
Bestyrelsen indstillede Stig Faurby som dirigent. Stig blev enstemmigt valgt.
Dirigenten konstaterede generalforsamlingen var rettidigt indkaldt jf. vedtægterne.
2. Formanden aflægger beretning
Formanden fremlagde sin beretning for året der er gået.
Beretningen blev udleveret og godkendt.
3. Regnskab fremlægges til godkendelse
Kasseren gennemgik regnskabet.
Regnskabet blev godkendt.
4. Henlæggelse til vejfond
Det blev besluttet at henlægge kr. 80.000,- til foreningens vejfond.
5. Fremlæggelse af aktivitetsplan og budget for det kommende år, indeholdende bestyrelsens forslag vedr. størrelsen af kontingent og det i § 7 omtalte påkravsgebyr.
Bestyrelsen foreslog at kontingent, refusion og påkravsgebyr fastholdes på nuværende niveau.
Kontingent: kr. 1.500,-
Refusion: kr. 100,- pr husstand
Påkravsgebyr: kr. 100,- pr. husstand
Budgettet blev gennemgået. Bl.a. er der afsat penge til eventuel hård vinter.
Bestyrelsens plan og budget blev godkendt.
6. Behandling af øvrige indkomne forslag fra medlemmerne
John Hougaard fremsatte forslag til følgende ændringer af foreningens vedtægter:
§10 følgende slettes: Sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen skal følge et eksemplar af det reviderede regnskab
§10 følgende tilføjes: Senest 14 dage før generalforsamlingen lægges årets resultatopgørelse og balance på foreningen hjemmeside. Bestyrelsen modtager regnskabet fra foreningens revisor.
§11 følgende slettes: ændringer af vedtægterne er først gyldige, de tillige er godkendt af Odder Byråd.
Forslagene blev en enstemmigt vedtaget.
Da ikke 2/3 af foreningens hustande var repræsenteret, skal der inden 30 dage afholdes ekstraordinær generalforsamling.
Dette bliver d. 12/4-2012 kl. 19.00. Saloparken 13.
7. Valg i henhold til vedtægterne
På valg er:
John Pedersen
Svend Jacobsen
Stig Faurby
Karsten Timmann
Alle blev genvalgt.
John Hougaard blev genvalgt som formand.
8. Eventuelt
Der var ingen punkter til eventuelt.
_____________________________________________________________________________________________
Deltagere: Der var mødt 18 medlemmer fra grundejerforeningen
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Formanden aflægger beretning
3. Regnskab fremlægges til godkendelse
4. Henlæggelser til vejfond
5. Fremlæggelse af aktivitetsplan og budget for det kommende år, indeholdende bestyrelsens forslag vedrørende størrelsen af kontingent og det i §7 omtalte påkravsgebyr.
6. Behandling af øvrige indkomne forslag fra medlemmerne
7.Valg i henhold til vedtægterne
8. Eventuelt
Valg af dirigent:
Gert Rasmussen kunne konstatere, at generalforsamlingen var varslet ifølge vedtægterne.
Formandsberetning:
John læste sin beretning som blev uddelt til bestyrelsen og herefter lagt ud på foreningens hjemmeside. Beretningen blev godkendt.
Regnskabet:
Jørn gennemgik regnskabet som blev godkendt.
Henlæggelser til vejfond:
Godkendt.
Fremlæggelse af aktivitetsplan, budget, kontingent og påkravsgebyr:
Aktivitetsplan: Snerydning, græsslåning og tilsyn med hovedstien. Uændret kontingent og påkravsgebyr. Det blev påpeget, at der var en skrivefejl i budgettet for 2011. I stedet for det anførte minus på kr. 16.400 burde det være et + på kr. 1.450. Herefter blev punkt 5 godkendt.
Indkomne forslag:
Der var ikke kommet forslag fra medlemmerne.
Valg:
I et ulige år er der valg i de ulige afdelinger. Følgende blev valgt: Jan Kammersgaard, Jørn Thuner, Lars Richardy og Andy Lannie. Foreningens revisor blev genvalgt.
Eventuelt:
Bestyrelsen blev opfordret til at se på huller i asfalten på hovedstien. Beplantningen samme sted bør beskæres og jord langs stien reguleres. Bestyrelsen har den opfattelse, at asfalteringen skal foretages samlet frem for at bruge penge på mange småreparationer. Fodboldmål skal fjernes.
John Hougaard takkede Gert for en god ledelse af generalforsamlingen og bestyrelsen for et godt fremmøde til de 5 bestyrelsesmøder i 2010. Desuden en tak til de fremmødte medlemmer, som medvirkede til en god generalforsamling.